Sunday 22 December 2019

Dah lama tak bersiaran


Abg tau, ramai yang rindu abg sepanjang 4 tahun ni..abg ada misi penting untuk diselesaikan baru sekarang abg free. maknanya korang yang baca ni, tak penting dalam hidup abg.. hehe
Ok jom recap balik ape yang dah terjadi sejak kali terakhir abg update page atau blog abg tahun 2015 dulu:
1. Najib tak jadi PM dah. Habis je PRU14 2018 haritu, Najib jalan mana2 pasar malam jer, takde sape yang salam.
Setahun setengah berlalu, sekarang dia dah jadi selebriti politik balik. Atok pulak, dari dianggap penyelamat Malaysia dari regim Najib, terus menjadi bahan hinaan dari orang yang dahulunya mengangkat dia menjadi PM 22 tahun. itu lah kehidupan. semalam aku suka kau, esok belum tentu lagi tau..
2. Dalam 5 tahun yang lepas, internet berkembang dengan pesatnya. sosial media bercambah ibarat telur lalat yang terbentuk atas ayam goreng yang dihurung sekumpulan lalat. dulu2 abg main friendster and facebook jer tau..sekarang mcm2 ada. twitter, wassap, wechat, bigo, instagram. or sape2 suka gelek2 depan kamera, boleh download tik tok..
siapa yang takde wassap zaman sekarang ni mmg kuno betullah lah.. zaman la ni, mana ada org pakai mesej2 dah.. boleh bayangkan tak mcm mana keadaan lagi lagi 5 tahun.. maybe ada apps buat anak online untuk suami isteri yang duk jauh2.
aik 2 je point? mcm tak byk pulak perubahannya ya..haha.. baru panas enjin dik. dulu otak cair, sekarang dah pekat.
Apa-apa pun, kalau ada sebesar mana pun masalah korang, cuba pikir, kita ni hanyalah seorang manusia yg kerdil, duduk di muka bumi, yang mengelilingi matahari. matahari kita pulak ada lah paling kecil dikalangan bintang2 yang ada. sistem solar kita pula salah satu dari berjuta sistem solar yang ada di galaksi bima sakti.. anda tahu tak, terdapat lebih 200 billion galaxy lain selain bima sakti kita.. kita amatlah kerdil..so buat apa nak stress pikirkan hal dunia yang sementara kan.
Fuh..abg suka cerita "Interstellar".. korang kena tengok tau..filem wajib tengok sebelum mati..
Sekian..lain kali abg free, kita sembang lagi.

No comments: