Friday 8 April 2011

Insan Bernama Ahmed....

Di sini ader kisah menarik pasal insan bernama ahmed....
siapa ahmed, ape kaitan dgn aku, ader skandal ke??bukan bukan...ini bukan blog gay...
 Untuk pengetahuan pembaca, aku ader sebuah keta civic baru beli...aku gelar keta ku, BaBy GreY...hehe.

Cyberjaya,ahad lepas...tgh makan dgn family tercinta...sesudah bergelak ketawa dgn keluarga dlm menyambut kepulangan mak dr umrah,kami bergerak ke kereta masing2...kemudian, aku terlihat kesan remukan di badan kiri baby grey ku...arghhhh!!!!!
seolah olah masa depanku gelap..seolah olah yer...remuk hatiiii...terkeluar lah ayat2 yg x patut didengar oleh kanak2 seusia fahmi dan sufi, sory akak,hahaha , menyumpah pelaku itu..huhuhuh

aku berkata pada umi(sejak bila panggil umi tah, sejak balik dr umrah kot..hehe)

''dah xde mood dah nak drive balik ipoh''

huh....huh...huh...

aku mengeluh memikirkannyer..maklumlah,1st time baby dicederakan..arghh!!!!!
huh, aku mengeluh lagi...aku menunjukkan symptom PMS di tempat kejadian itu(dont take it as sexism ok)...

kemudian aku memandu kereta itu,berhenti di stesen minyak, mak kata,xpela saleh, mak bayarkan repair keta ni..huhuhu..kagum aku..
aku keluar untuk mengisi minyak, tiba2 terpikir kot2 la org tu tinggal kan note kat wiper baby ku..


Memang betul dia tinggalkan note....Wow....lega....lega...
" Hi, sorry i banged your car accidently...012******.please call me for claiming the damage"


dia pakai "please" aku kagum sangat2 tu...sangat2 kagum..lega selega leganya.. yelah, bayangkan aku bayar sebulan 1300 utk keta ni jer, pastu balik2 dr dinner, remuk badan keta sebelah kiri..mana tahan beb..sakit hati..namun, hati makin lega bila baca note tu..huh...
aku terus menghubungi en ahmed..ikuti perbualan aku dgn ahmed:


aku:  Hi, i am civic car's owner..Thank you for your honesty. i am really appreciate it. can i know your name? my name is...


Eh Ahmed: Gd morning..its ok, we all are brothers and sisters and its not fair to come back from dinner and somebody bang and escaped, my name is ahmed.


aku:Yah, it broke my heart to see my car like that before i saw that note. do u have any preference where i could send my car to fix it?in case u have any favorite place that u think can offer reasonable price for repairmen?


en Ahmed: No, i m not Melayu, i am student and not familiar to this place..please do ur best to find reasonable one..My monthly budget is limited..thank you.


Aku: Ok, i ll try my best,i m not use to this thing, but has friend that know best. i ll inform u later..i ll send u receipt after done fix the problem.thank you very much, may Allah bless you. salam


En Ahmed: ok, thanks brother, please try ur best..


begitulah perbualan aku dgn en ahmed..bila tiba siang hari, aku terus mencari kedai utk repair baby ku...tertarik dgn ulasan seorang uncle ni..sangat susah nak percaya ada org mcm ni...dari 10 org yang langgar mcm ni, 9 akan lari dulu...

aku bersetuju dgn uncle tu, cuma aku setuju part lari...bukan 9 je, 10 akan lari kalau org malaysia yg langgar...tapi lain klu org arab mcm en Ahmed ni...
to en Ahmed, thanks for ur honesty..may Allah bless u....

aku janji, kalau aku pelaku itu,aku akan cuba buat seperti en ahmed... sama2  lah kita berubah...walaupun di dunia kita terlepas, di akhirat lagi susah nak cari org yg kita langgar kat padang masyar nanti...jadi, belum terlambat untuk kita berubah..
SYUKUR.
ADIOS...

2 comments:

akubukanpuitis said...

my phone hilang dulu pon, pak arab simpan bawak balik umah~ aiyoyoo.... one of patient la.. so die sanggup dtg balik esok nye bagi balik hp tu. lega sgt2!!! huhhh~

kiang-boy said...

haha...leh wat entri tu pemuitis..hehe..orang malaysia mesti pergi jual kalau jumpa tu..haha