Friday 22 April 2011

Nak Tanya Ke idak??

hai.. minggu2 ni sangat2 lah bz...dgn kursus dan kerja2 haram yang dilakukan, memanglah x sempat nak update blog..kerja haram ape?hehe,jgn risau, bukan jenayah..hanya mencari rezeki tambahan dgn bkerja di klinik swasta..yang paling penting sbb apa aku x update blog ni, for sure sbb kekeringan idea..hehe..so ari ni aku nak cter pengalaman aku dgn pesakit..dah nama syok sendiri, cter pun yg mana dirasakan syok jer aku tulis utk tatapan anda sume..hehe


sebagai seorang pengamal pergigian berlesen di negara ini, anda mesti ingat cabut gigi hanya mencabut..senang jer keje..ada kwn aku sorang ni, dia ckp senang jer kan dental ni, belajar gigi jer.."kepala ko" aku membalas.. sama jer susahnya..apa yang budak medic blajar, kami kena blajar jugak...eh, jgn lari tajuk....


isnin lepas aku mcm bese keje kat sebuah klinik kat bangi ni, masuk seorang pesakit pompuan, 26thn, melayu..perut agak protrude sikit...muka tetap comel..dah nama pompuan melayu kan..hehe..


dia pun duduk kat kerusi gigi, terus bukak mulut..aku pun terus bukak zip..hahaha..
gurau jer...sajer xnak bagi korang ngantuk awal2 ni..                                                                 
                                        protrude=kedepan
 ikuti perbualan kami,
  
Dr cool :  aii kak, masuk terus bukak mulut..nganga luas pulak tu..haha..cer citer apa masalah dgn gigi akak..


akak cute: hihi,isk2..bukan,sy nak dr tgk gigi sy ni haa..sakit sangat..dah 3 ari dah..xboleh nak tido.


aku pun terus memeriksa mulutnya, hmm, mesti anda penah dgr peribahasa ,dont judge a book by its cover..sama lah dgn kes ni, 
dont judge a girl by her look only , but also her teeth..gigi dia, mak aihhh, byk nyer lubang...patut ler sakit 3 ari..hehe




Dr cool: akak, muka akak cantik...gigi akak pun kena la cantik jugak..hehe,


jgn salah phm..ini adalah taktik aku utk memberikan kesedaran kesihatan pergigian kepada pesakit aku.then aku lihat gigi dia yg sakit tu..memang gigi tu patut dikuburkan lama dah..dah x mcm gigi manusia aku tengok..


Dr cool: gigi2 akak ada yg teruk sampai kena cabut dan ada yg masih boleh ditampal...tapi gigi yg akak sakit 
arini,mintak maaf la..dah xde rupa gigi sy nak selamatkan..sy nasihatkan cabut..


akak cute: haha..segan saya Dr ckp mcm tu..cabut jer la Dr..malas sy nak pikir.


Dr cool: ok, sebelum cabut, sy kena tanya mcm2 kat akak..
             akak ada penyakit2 yg perlu sy tahu tak?


akak cute: so far sy sihat..
 Dr cool: akak mengandung x?
akak cute:  hahahahahaha..nape Dr tanya mcm tu?

 akak gelak sambil mengempiskan perut nye yg protrude tu..adoiii, xkawin lagi rupanya...tapi nak wat camne, soklan penting tu...haha..kang kalau aku tanya dah kawin ke belum, mcm dr gatal pulak kan...
nasib baik akak tu response positif dgn soklan aku..kalau org yg emo2 mcm sorang tu, habis la aku..haha


so, kembali kepada persoalan utama, nak tanya ke idak????serba salah dibuatnya..sekian..

3 comments:

akubukanpuitis said...

hahahahaha... sian akak tu~ isk2!

*saye caries free! =p*

kiang-boy said...

hahahaha...awk caries free, perut protrude x?hehe

akubukanpuitis said...

errr..errrrr~ hahahahaha